Dünyanın en büyük örtü altı tarım fuarı Growtech, Antalya’da 24’üncü kez kapılarını açarak kente hem ekonomik hem de sektörel anlamda büyük bir canlılık getirdi. ANFAŞ Fuar Alanı’nda düzenlenen ve Türkiye’nin yanı sıra tam 137 ülkeden katılımcı çeken fuar, bu yıl rekor bir ilgiyle başladı. Growtech Fuar Direktörü Engin Er, fuarın bugüne kadarki en yüksek katılımla açıldığını belirterek 36 ülkeden 725 katılımcının stant açtığını söyledi. Geçen yıl 135 ülkeden ziyaretçi ağırladıklarını hatırlatan Er, bu yıl bu sayının daha da artacağını ifade etti. Fuar alanına eklenen 7’nci salonla birlikte tohum, gübre, ilaç, sulama sistemleri, sera teknolojileri ve traktör firmalarının yer aldığı mekanizasyon bölümü daha da genişletildi.
GİRİŞİMCİLER İÇİN FIRSAT KAPISI
Start-up projelerine büyük önem verdiklerini vurgulayan Er, 25 girişimci firmanın Melek Yatırımcı Grubu tarafından değerlendirildiğini, içlerinden seçilen 8 firmanın 4 gün boyunca ürünlerini sergileyeceğini söyledi. Bu firmaların yatırımcılara sunum yaparak fon bulma fırsatı elde edeceğini ve içlerinden ilk 3’ünün ödül kazanacağını ifade eden Er, bu girişimlerin gelecekte sektörün büyük şirketleri haline geleceğini belirtti.
23 OTURUM, 865 KONUŞMACI
Fuar boyunca düzenlenecek 23 oturumda 865 konuşmacı yer alacak. Tarım Diplomasisi Forumu kapsamında Dünya Çiftçiler Birliği Başkanı’nın ilk kez Türkiye’ye geldiğini, aynı şekilde Uluslararası Tohumculuk Federasyonu Başkanı’nın da toplantılara katılmak üzere Antalya’da olduğunu söyleyen Er, “Türk tarımını en üst düzeyde tanıtacağız” dedi.
“TOHUMDA YANLIŞ ALGI VAR”
Tohumculuk sektörünün fuarın ikinci salonunda temsil edildiğini söyleyen Er, TÜRKTOB’un Türkiye’nin son 3 yıldır tohumda net ihracatçı olduğunu açıkladığını hatırlattı. Er, “Kamuoyunda özellikle İsrail tohumu konusunda yanlış algılar var. Hububat ve yaprağı yenen bitkilerde dışa bağımlılık sürse de sebze ve meyvede artık kendi tohumumuzu üretebiliyoruz” diye konuştu.
GROWTECH ARTIK GLOBAL BİR MARKA
Growtech’in İngiltere merkezli bir firma tarafından düzenlenmesine rağmen Antalya’da doğmuş bir marka olduğunu hatırlatan Er, fuarın daha önce Endonezya’ya taşındığını, gelecek yıl ise Dubai’de gerçekleştirileceğini söyledi. Er, “Growtech, Antalya’da başlayıp dünyaya yayılan bir tarım fuarı markası haline geldi” sözünü kaydetti.
ANTALYA EKONOMİSİNE DEV KATKI
Fuarın Antalya ekonomisine yaptığı katkının gözle görülür olduğuna dikkat çeken Er, “Şehirde trafik arttıysa bilin ki ekonomi canlanmıştır. Otellerde doluluk ciddi şekilde yükseldi. Restoranlar, taksiler, özellikle havalimanı taksileri yoğun iş yapıyor. Turizmin düşük olduğu kış sezonunda Growtech kentin her kesimine hareket getiriyor” şeklinde konuştu.
22 ÜLKEYE, 86 ŞEHRE TANITIM
Yıl boyunca Growtech için dünyanın dört bir yanını dolaştığını ifade eden Er, 22 ülke ve 86 şehirde tanıtım yaptığını belirtti. Fuar Direktörü Er, sözlerini şu şekilde tamamladı:
“Antalya’yı ve Growtech’i tüm dünyaya tanıtıyorum. Bunun karşılığını da fuar süresince rekor yoğunlukla alıyoruz.”